Home / Dick Zumker / curriculum vitae


Naam :
Zumker
Voornaam :
Dick
Geboortedatum :
20 mei 1958
Geboorteplaats :
Rotterdam
Nationaliteit :
Nederlander
Geslacht :
mannelijk
Status :
gehuwd, drie kinderen
Adres
Doolandweg 44
5531 PM Bladel
Contact:
Huis 0497-387992
GSM 06-45127604
Email zumker@zumker.nl
Opleidingen
- 1977-1982:
Katholieke Hogere Hotelschool te Maastricht.
- 1970-1977:
Carolus Borromeus College te Helmond (HAVO)
- 1995
Nima B
Communicatie rond projecten
- 2005
Managen van Sales
   
Taalkennis
Nederlands:
Moedertaal
Engels:
Vloeiend
Frans:
Vloeiend
Duits:
Basiskennis
   
Vaardigheden
 
Steekwoorden zijn: teambuilder en teamplayer, motivator, peoplemanager, humor, commercieel gedreven, creatief, passie voor dienstverlening, communicatief sterk en netwerker.







































Oktober 2007 – heden
Zumker interim en organisatieadviesbureau, eigenaar.
Organisatieadviseur met als specialisaties interim-management, verandermanagement, efficiencyverbeteringen en kwaliteitsbeheersing.

Successen:
• augustus 2009 - december 2010 Adjunct vestigingsmanager UWV Werkbedrijf te Emmen
Binnen het UWV Werkbedrijf te Emmen een start gemaakt met het inzetten van een andere manier van werkgeversbenadering. Deze methode heeft geresulteerd in aanmerkelijk betere resultaten en gaat nu ingevoerd worden bij alle UWV vestigingen in Noord-Nederland. Bij de implementatie hiervan ben ik betrokken middels het uitrollen van een professionaliseringsprogramma.
Daarnaast heb ik aan de wieg gestaan van concretisering van het actieplan Jeugdwerkloosheid binnen de arbeidsregio Zuid-Oost Drenthe.

• Analyse gemaakt van Golden Tulip Hotel Jagershorst en rust teruggebracht na het onverwachte vertrek van de General Manager. Voorstellen gedaan om structuur aan te brengen en personeel doorgelicht op capaciteiten. Commercieel plan opgezet. (november 2007)

• Diverse mensen aan een nieuwe functie geholpen welke beter op hun ambities aansloot.(december 2007)

Golden Tulip/ Tulip Inn Amersfoort rust teruggebracht en kostenreductie doorgevoerd. Tevens implementatie nieuw restaurantconcept begeleid en juiste mensen op de juiste plaats gezet. Team gecreëerd van zittende Management team. (vanaf januari 2008). Uiteindelijk werd het hotel zelfs gekozen tot Hotel of the year Benelux 2009! Zie persbericht.


maart 2010 - april 2014
Wethouder gemeente Bladel, portefeuilles Sport, Onderwijs en Bedrijfsvoering (P&O, ICT en Dienstverlening)

Successen
• Reorganisatie van het ambtelijk apparaat opgestart en afgerond
• Bezuinigingen gerealiseerd ter waarde van €1.2 miljoen op personeelskosten, zonder dat dit ten koste ging van de kwaliteit.
• Dienstverlening van het KCC (Klant Contact Centrum) op een hoger peil gebracht.
• Realisatie nieuwbouw sporthal in samenwerking met het Pius-X College (PPS Constructie).
• Initiator van ruil gemeentesecretarissen binnen de Kempen.



Februari 2003 - augustus 2007
Group4Securicor te Eindhoven, Districtsmanager Zuidoost Nederland.
Group4Securicor is het grootste beveiligingsbedrijf ter wereld; aanwezig in ruim 100 landen met 500.000 medewerkers. Staat genoteerd aan de beurzen in Londen en Kopenhagen.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor ruim € 18.000.000 omzet met bijbehorende winstmarges
• Dienstverlening zowel intern als extern op hoog niveau brengen/ houden
• Relatiebeheer bestaande klanten en werven nieuwe klanten, mede door deelnamen aan netwerkbijeenkomsten
• Direct leidinggevend aan 15 mensen (unitmanagers, planners, verzuimcoördinator en P&O manager), indirect aan 510 mensen (beveiligers, receptionistes en mobiele surveillanten)
• Verantwoordelijk voor Werving & Selectie, arbo en alle dagelijkse personeelszaken
• Contact met uitzendbureaus om strategisch het beleid van de komende jaren vast te stellen
Successen:
• Contract met Daf verlengd met 5 jaar inclusief nieuwe contracten in België en Engeland
• ASML als klant geworven voor 3 jaar (€ 1,5 mio omzet per jaar)
• Kwaliteitsverbetering Philips ingezet met extern bureau
• Personeelsbestand vestiging kwalitatief verbeterd en kwantitatief afgebouwd
• Integratie district Limburg binnen district Eindhoven binnen een jaar gerealiseerd
• District uit de rode cijfers gehaald en als een van de beste districten qua financieel resultaat neergezet in 2007
• Met ruim 43.000 verkochte uren per periode de omzet vergroot en minder afhankelijk gemaakt van een klant (Philips)
• Ziekteverzuim teruggebracht van 15% in 2003 naar 5,4% in 2007


Februari 2002 – februari 2003
Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme te Delft, Senior Projectmanager.

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor het opstellen van strategische marketingplannen ten behoeve van de provincie Zuid-Holland, diverse gemeentes en toeristisch-recreatief bedrijfsleven
• Direct leidinggevend aan 5 (junior) consultants
Successen:
• Zeer direct betrokken geweest als adviseur bij de overname door de huidige eigenaar van een camping van Euroase te Brielle
• Jaarplan Toerisme 2003 en actieplan Toerisme 2001 – 2005 voor de provincie Zuid-Holland opgesteld en geïmplementeerd
• Nieuwe reclamecampagne opgezet met thema “Hollands Glorie”
• Als programmamanager masterplan Recreatie en Toerisme Voorne-Putten/ Rozenburg de eerste aanzet gegeven tot de verdere toeristische ontwikkeling van dit gebied


Augustus 2000 - februari 2002
Euroase vakantieparken te Amersfoort, Manager Exploitaties.
Keten van in aanvang 16 bungalowparken en 8 campings

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor de operationele gang van zaken op een achttal bungalowparken en campings
• Verantwoordelijk voor het Personeelsbeleid op deze parken, inclusief opstellen beleid in overleg met de pas later aangestelde manager P&O
• Verantwoordelijk voor opstellen van onderhoudsplannen, investeringsaanvragen en controle op de daadwerkelijke uitvoering
• Gesprekspartner bij diverse gemeentes
• Deel uitmakend van diverse commissies binnen de Recron
• Voorzitter van diverse vormen van overleg binnen Euroase
• Direct leidinggevend aan 8 managers en deel uitmakend van het MT op het hoofdkantoor

Successen:
• Op de diverse parken kleine retailformules opgestart en horecaconcepten doorgevoerd
• Nieuwe camping- en bungalowconcepten mede ontwikkeld en ingevoerd op diverse lokaties als de Berckt, ’t Wolfsven, de Biltse Duinen en kustpark Texel
• Ondanks verkoop van diverse (top)parken de brutomarges weten vast te houden
• Diverse managers weten te herplaatsen in andere functies na de afstoot van een aantal parken


November 1996 – Augustus 2000
Delftsche Studenten Sociëteit Phoenix te Delft, Directeur
Grootste particuliere studentensociëteit van Nederland

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor de totale exploitatie, inclusief onderhoud en lange termijnplanningen
• In opdracht van het Bestuur de Sociëteit gereorganiseerd tot een gezond bedrijf
• Ambtelijk secretaris van diverse overlegorganen binnen de Sociëteit
• Direct leidinggevend aan een MT van 3 personen en indirect aan 24 personeelsleden
Successen:
• Sociëteit weer financieel gezond gemaakt
• Personeelsbestand afgebouwd tot binnen de exploitatie gezonde aantallen, door herplaatsingen bij andere bedrijven
• Personeelsbeleid geïntroduceerd (functioneringsgesprekken, dossier opbouw, loopbaanplanning inclusief ouderenbeleid)
• Reserves opgebouwd (als stichting mocht geen winst gemaakt worden)
• Grote, noodzakelijke verbouwingen geïnitieerd en afgerond, inclusief het asbestvrij maken van het 150 jaar oude pand
• Contract met Brouwerij op zeer gunstige condities verlengd voor 7 jaar
• Deel grond verkocht aan gemeente Delft zodat Phoenixgarage gebouwd kon worden tegen zeer goede voorwaarden voor de Sociëteit
• Omzet vergroot met ruim 20% gedurende deze 4 jaar, ondanks een afnemend ledenaantal


Januari 1993 – November 1996
Jac van Ham te Tilburg, Adjunct Directeur.
Grootste Nederlandse speelautomaten exploitant,

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor business development binnen de recreatieve sector
• Voeren van gesprekken en onderhandelingen met diverse gemeentes, Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam, Sega Japan, de Efteling en andere grote attracties.
• Deel uitmakend van bestuurscommissies binnen de brancheorganisatie
• Adviseur naar diverse (kleinere) recreatiebedrijven als de Achterste Hoef in Bladel, Libema en diverse kleinere parken in België
• Direct leiding gevend aan een MT van 5 personen en indirect aan ruim 125 personen (servicemonteurs, geldophalers, medewerkers automatenhallen, binnendienst en acquisiteurs)
Successen:
• Vergunning verkregen van de gemeente Rotterdam om een automatenhal te mogen verplaatsen (uniek in Nederland)
• Contact met Sega Japan zodanig opgebouwd dat men bereid was te investeren zonder aan het roer te staan
• Omzet uitgebreid met ruim 35%, met bijbehorende winstmarges
• Beleid opgezet op o.a. personeelsgebied (loongebouw, doorgroeimogelijkheden, competenties vastgesteld, voeren functioneringsgesprekken)


Mei 1991 – november 1992
Center Parcs “het Vennenbos” te Hapert, General Manager.
5* recreatiepark (524 units), deel uitmakend van de Center Parcs groep

Taken en verantwoordelijkheden:
• Eindverantwoordelijk voor de totale operationele bedrijfsvoering (dus inclusief onderhoud, schoonmaak en catering)
• Bestuurlijk participerend in lokale Recron afdeling, Ondernemersplatform de Kempen en de BZW
• Opstarten van lokale sales
• Direct leidinggevend aan een MT van 6 personen en indirect aan 525 medewerkers (horeca, schoonmaak, technische dienst en terreindienst, administratie, P&O afdeling, receptie en entertainers)
Successen:
• PPTV (kindvriendelijke aanpak op het Vennenbos middels thema entertainment)
• Medewerkers weer arbeidsvreugde gegeven, waardoor de gasttevredenheid met punten is gestegen
Door het instorten van de recreatiemarkt in 1992 en het verschil van mening omtrent de lange termijnvisie afscheid van elkaar genomen.


April 1987 – Mei 1991
AMS Hotel Belvoir te Nijmegen, General Manager.
4* zakenhotel (60 kamers, 14 zeer luxueuze suites en congresfaciliteiten tot 750 personen)

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele bedrijfsvoering
• Verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van marketing en salesplannen
• Verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van budgetten,
• Voeren van onderhandelingen met touroperators
• Zoeken van samenwerkingsverbanden (Gelders Bureau voor Toerisme, Holland Casino, golfbanen e.d.)
• Deelnemen aan beurzen in binnen- en buitenland ten einde zakelijke gasten en toeristen te interesseren voor een verblijf in Nijmegen
• Direct leidinggevend aan een MT van 4 personen en indirect aan 32 medewerkers

Successen:
• Horecaformule omgezet van klassiek naar brasserie-stijl, hetgeen destijds in Nijmegen een nieuwe insteek was
• Bezetting van 45% naar 82% gebracht in 3 jaar tijd, tegen een goede gemiddelde kamerprijs
• Omzet jaarlijks met 12% verhoogd met bijbehorende winstmarge
• Kwaliteit verhoogd tot ruim boven de gestelde norm
• Loopbaanplanning voor diverse medewerkers opgesteld, waardoor men zich beter en gerichter kon ontwikkelen


Mei 1984 – April 1987
Holiday Club International te Griekenland en Marokko, een keten van luxe Club Hotels (niveau Club Med) rondom de Middellandse zee. Eerst Adjunct Directeur te Griekenland (175 kamers), later Directeur in Marokko (350 kamers).

Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele bedrijfsvoering
• Verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van marketing en salesplannen
• Verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van budgetten
• Voeren van onderhandelingen met touroperators en vakbonden.
• Wekelijks overleg met Gouverneur van de Provincie Tetouan.
• Verantwoordelijk voor totale onderhoud en renovatie in Marokko.
• Direct leidinggevend aan 135 man in Griekenland (iedereen behalve de schoonmaak, dus ook onderhoud) en in Marokko aan een MT van 6 man en indirect aan 380 medewerkers
Successen:
• Overdracht Holiday Club M’Diq in Marokko aan nieuwe eigenaar succesvol volbracht
• Bezettingsgraad in Marokko verhoogd door goede contacten te leggen met diverse touroperators


December 1981 – mei 1984
Sporthuis Centrum “de Huttenheugte” te Dalen, Ostara Bungalow park “het Wolfsven” te Mierlo en Sporthuis Centrum “de Eemhof” te Zeewolde
Diverse operationele, leidinggevende functies binnen de horeca van deze parken. Op de Huttenheugte de gehele operationele begeleiding gedaan van de verbouwing van zwembad en het Plaza


Algemeen
Sinds 1991 adviseur van camping les 2 fontaines in Bretagne, die gegroeid is van 150 naar 275 plaatsen, een goede mix van touroperators kent en van een minimum aan voorzieningen is gekomen tot het huidige 4 sterren plus niveau.

Huidige nevenfuncties
Lid van Raad van Toezicht Emiliusschool te Son en Breugel (School voor verstandelijke en meervoudig gehandicapte kinderen)
Lid van Raad van Toezicht Platoo te Helmond (Stichting voor Openbaar Onderwijs)
Afstudeercoach Tio, University of Applied Sciences te Eindhoven
Docent Managementvaardigheden Tio, University of Applied Sciences te Eindhoven
Mede-Oprichter en lid van Charitatieve Club in de Kempen

Vervulde nevenfuncties
Voorzitter Q-Energy Open tennistoernooi te Bladel
Voorzitter Openbare basisscholen regio de Kempen
Voorzitter tennisvereniging VLTB te Bladel
Voorzitter jeugd voetbalvereniging Bladella te Bladel
Raadslid Bladel Transparant te Bladel
Commissielid grondgebied gemeente Bladel
Voorzitter commissie middelen gemeente Bladel
Lid Rotary Bladel, Reusel – de Mierden

voor referenties klik hier






top  
terug